Κυριακή 27 Απριλίου 2014

Α Π Ο Κ Λ Ε Ι Σ Τ Ι Κ Ο - ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΠΑΓΚΑΛΟΣ - ΙΔΟΥ Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ, Ο ΠΟΛΙΤΙΚΟΣ, Ο ΤΙΜΗΤΗΣ (ΚΡΙΤΗΣ) ΤΩΝ ΠΑΝΤΩΝ - ΕΝΑ ΜΙΚΡΟ ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΠΟΡΤΡΕΤΟ

Κατά πολλούς υπήρξε μέλος της ΚΝΕ – ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΗΣ ΝΕΟΛΑΙΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ –, σίγουρα όμως, ιδρυτικό μέλος της Δημοκρατικής κίνησης Νέων Γρηγόρης Λαμπράκης[1].
Θεωρείται πολιτικός που ξεχωρίζει για την αμετροέπειά του, που δεν έχει μέτρο στα λόγια του, που χαρακτηρίζεται για τις μεγαλοστομίες και υπερβολές του, ένας πολιτικός που υπερβαίνει τα όρια του μέτρου και τα συνήθη και επιτρεπτά όρια της πολιτικής συμπεριφοράς. Πλέον της αμετροέπειας, στον πολιτικό τομέα δράσης ξεχωρίζει για τον χαμαιλεοντισμό του, την προσαρμογή των ιδεών, των αρχών και των πεποιθήσεων στο εκάστοτε πολιτικό και κοινωνικό περιβάλλον σύμφωνα με τα συμφέροντά του, χωρίς ποτέ να έχει ειλικρινή και σταθερή πολιτική τοποθέτηση.
Θεωρείται ένας πολιτικός καριερίστας. Αδιάψευστο στοιχείο η μαρτυρία του ευπατρίδη δημοσιογράφου, ιστορικού και συγγραφέα Τάσσου Βουρνά, ο οποίος στο ιστορικό του πόνημα «Η διάσπαση του Κ.Κ.Ε.», εκδόσεις αδελφών Τολίδη 1983 και στις σελίδες 74 και 75, αναφερόμενος στον Θεόδωρο Πάγκαλο, γράφει τα εξής:   
«Η ολομέλεια αυτή είχεν αποκληθεί ευρεία και τούτο γιατί με απόφαση της πλειοψηφίας του Π.Γ. είχαν προσκληθεί και μετείχαν σαν παρατηρητές μερικές δεκάδες στελέχη από τις Οργανώσεις των πολιτικών προσφύγων στις ανατολικές χώρες, καθώς και από τις Οργανώσεις του ΚΚΕ στους Έλληνες μετανάστες και φοιτητές στη Δυτική Ευρώπη. Τα κριτήρια επιλογής αυτών των «παρατηρητών» ήταν απόλυτα παραταξιακά ώστε να δημιουργηθεί το απαιτούμενο κλίμα της «κατακραυγής» κατά των διαφωνούντων προς τη γραμμή Κολιγιάννη μέσα στην «Ολομέλεια». Παρ’ όλα αυτά, παρά την αυστηρή επιλογή, το σχετικό «κόσκινο» λάθεψε σε ορισμένους από τους προσκεκλημένους οι οποίοι, αντίθετα από τις προσδοκίες των οργανωτών αυτής της συνωμοσίας, εκδηλώθηκαν ανοιχτά με τις ομιλίες τους κατά των επιδιώξεων της ομάδας Κολιγιάννη. Ας σημειώσουμε μάλιστα πως μεταξύ αυτών των ορισμένων ήταν και ο Θόδωρος Πάγκαλος σημερινός υφυπουργός Εμπορίου».



[1] Σ.Σ. ΕΓΚΥΚΛΟΠΑΙΔΕΙΑ ΔΟΜΗ, ΤΟΜΟΣ 22, σελίδα 482.

ΕΝ ΟΨΕΙ ΤΩΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΩΝ ΚΑΙ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΕΚΛΟΓΩΝ - Η ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΚΑΙ Η ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΙΜΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΠΡΟΣΩΠΩΝ ΣΤΟΝ ΔΗΜΟΣΙΟ ΒΙΟ - ΓΕΝΙΚΕΣ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ

Η αναγνώριση ή αναγνωρισιμότητα ενός προσώπου, είναι κατά κανόνα η αρνητική πλευρά και ιδιότητα, γιατί σχετίζεται με το πρόσωπο που δεν έχει προσφέρει τίποτα στην Ελλάδα και στον τόπο του και όμως χαίρει «γενικής εκτίμησης και αποδοχής», γιατί το πρόσωπο αυτό το έχουν δημιουργήσει τα τοπικά ραδιοτηλεοπτικά κανάλια και τα κατεστημένα παντοειδή συμφέροντα της κομματοκρατίας, φαυλότητας και διαπλοκής. Έτσι, το δημιούργημα αυτό θεωρείται το πλέον κατάλληλο για οποιοδήποτε αξίωμα της δημόσιας ζωής.
Και το σημαντικότερο. Οι υποψήφιοι είτε Βολευταί, Περιφερειάρχαι και Δήμαρχοι το πρόσωπο αυτό το περιμένουν με ανοικτές αγκάλες για να του προσφέρουν θέση στα ψηφοδέλτια των συνδυασμών τους και μετά την εκλογή του τον αξιοζήλευτο και έμμισθο τίτλο του Αντιπεριφερειάρχη, των θεματικών αντιπερειφερειαρχών, των Αντιδημάρχων και των  Προέδρων των Δημοτικών Συμβουλίων κλπ, κλπ.
Συνεργοί στην τραγική αυτή ιστορία είναι όπως προείπα, τα διαπλεκόμενα, φαύλα και διεφθαρμένα τοπικά κατεστημένα πάσης μορφής και κομματικής προέλευσης και οι «νόες» των Μέσων Ενημέρωσης, που χειραγωγούνται αρνητικά από το πολιτικοοικονομικό κατεστημένο κάθε τόπου και από κοινού συμφέροντος ορμώμενοι, προβάλλουν συστηματικά και ανερυθρίαστα από την οθόνη της τηλεόρασης και των ραδιοφωνικών σταθμών, όλους τους παρίες, τους ευτελείς και τους τυχάρπαστους του πολιτικού και κοινωνικού μας περιγύρου.
Πρόκειται για μια συνεχή και ανελέητη πλύση εγκεφάλου που ασκείται στο ραδιοτηλεοπτικό κοινό προκειμένου τα διαπλεκόμενα συμφέροντα των κομμάτων της εξουσίας, αρρήκτως συνδεδεμένα με τα λαμόγια της ανεύθυνης δημοσιογραφίας, να το χειραγωγήσουν και τελικά να το κατευθύνουν προς τους σκοπούς που επιδιώκουν, πολιτικούς, οικονομικούς και άλλους.
Το σκεπτικό της άθλιας αυτής επιχείρησης είναι η κατασκευή «προσωπικοτήτων» σε όλα τα επίπεδα και τις εκφάνσεις της πολιτικής,  επαγγελματικής και κοινωνικής δραστηριότητος. Έτσι, γινόμαστε νυχθημερόν μάρτυρες εμφανίσεως από Ραδιοφώνου και Τηλεοράσεως των αυτών πάντοτε προσώπων, μετ’ αμοιβής ή και άνευ, ως να μην υπάρχουν άλλοι ικανότεροι, εντιμότεροι ή ευπρεπέστεροι άνθρωποι με ανιδιοτελή προσφορά στην Ελλάδα και στα κοινά, για να αποτελέσουν υπόδειγμα για προβολή στο ελληνικό κοινό!
Αλλά όχι, ο στόχος είναι ένας. Και αμετάθετος. Να επιβάλλουν δια της λεγομένης «αναγνωρισιμότητος» τα πρόσωπα που επιθυμούν, οι «καναλάρχες» και οι συνεργαζόμενοι μαζί τους οικονομικοί παράγοντες καθώς και οι παράγοντες των μεγάλων κομμάτων. Απώτερη επιδίωξη η επιλογή ανδρεικέλων, δυστυχώς, για τον δημόσιο βίο. Άρα από εδώ και στο εξής να μην περιμένει κανείς ανασυγκρότηση, εξυγίανση και ανάπλαση της πολιτικής ζωής.
Η σημερινή εικόνα των διεργασιών για τις Περιφερειακές και Δημοτικές εκλογές ίσως είναι ενδεικτική και από τις χειρότερες, καθώς οι κομματικές ηγεσίες καταρτίζουν τους συνδυασμούς με μοναδικό κριτήριο τον βαθμό της προβολής των υποψηφίων στα τηλεοπτικά κανάλια. Τελικώς χάνεται το κύρος και η σοβαρότητα της πολιτικής ζωής. Με την ποιότητα του βίου των υποψηφίων ουδείς ασχολείται. Έτσι, «μπουζουκτσήδες», άσσοι των γηπέδων, τραγουδιστές και τραγουδίστριες της «πεντάρας», διαπρέπουν ως υποψήφιοι Περιφερειών, Δήμων ή κοινοτήτων και – γιατί όχι – της Βουλής των Ελλήνων. Είναι η πλήρης καταρράκωση κάθε έννοιας ηθικής τάξεως. Αποτελεί δε και ένα είδος πολιτικού αμοραλισμού, ομοίου προς τον οποίον δεν γνώρισε ποτέ άλλοτε η Ελλάδα.
Αξίζει πάντως μια έρευνα για το ποιός επέβαλε αυτό το «προϊόν», που ακούει στο όνομα «αναγνωρισιμότης» και στο οποίο πλέον πειθαρχούν οι πάντες. Το βέβαιον είναι ότι μ’ αυτό ως προσόν κατακτάται κάθε επίζηλο αξίωμα. Και οι ασήμαντοι υπερισχύουν των σημαντικών. Οι άχρηστοι των ικανών και οι απρεπείς των ευπρεπών.


Δευτέρα 21 Απριλίου 2014

ΜΙΑ ΔΕΥΤΕΡΗ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΑ ΑΝΩΝΥΜΑ ΚΑΙ ΑΝΑΝΔΡΑ ΑΝΘΡΩΠΑΚΙΑ

Στα άνανδρα και κατάπτυστα ανθρωπάκια της ανωνυμίας που δοκίμασαν να πλήξουν το κύρος μου, και η προσπάθειά τους έπεσε στο κενό, δίνω και σήμερα απάντηση με τη δημοσίευση του δευτέρου μέρους της μίνι βιογραφίας μου, η οποία όχι μόνο τα αποστομώνει, αλλά και λειτουργεί καταλυτικά σε βάρος τους.

ΕΙΠΑΝ ΚΑΙ ΕΓΡΑΨΑΝ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΑΝΟ ΚΡΙΚΗ

Για τον ορισμένο και μικρό αριθμό ανωνύμων, ανάνδρων, καταπτύστων και κατακαθιών της τοπικής κοινωνίας, αλλά και των εκδοτών – λαμόγια – τριών τοπικών εφημερίδων που καλύπτονται πίσω από την ανωνυμία και έχουν την πρόθεση να μειώσουν την αξιοπρέπεια και το τεράστιο κύρος μου στον χώρο της δημοσιογραφίας και του πνεύματος, παραθέτω σήμερα το δεύτερο μέρος της ΜΙΝΙ (ΜΙΚΡΗΣ) Βιογραφίας μου, προκειμένου να τους αποστομώσω και να εξουδετερώσω τα έωλα, ανυπόστατα, κακόψυχα και κακεντρεχή επιχειρήματά τους. Τα κείμενα που φέρω σήμερα στη δημοσιότητα, είναι κείμενα δύο ευπατρίδων, δηλαδή προσώπων που έχουν Πατριωτική, Εθνική και Αριστοκρατική καταγωγή, γνωστών ανά το Πανελλήνιο για την Εθνικοπατριωτική, πνευματική, κοινωνική και φιλανθρωπική δραστηριότητά τους στο Blog μου panoskrikis.blogspot.gr.  

Ο ΙΩΑΝΝΗΣ ΜΑΖΑΡΑΚΗΣ – ΑΙΝΕΙΑΝ
ΕΓΡΑΨΕ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΑΝΟ ΚΡΙΚΗ

O ΙΩΑΝΝΗΣ Κ. ΜΑΖΑΡΑΚΗΣ – ΑΙΝΕΙΑΝ γνωστός ανά την Ελλάδα λόγω της έντονης δραστηριότητάς του σε πολλά πεδία δράσης    – όπως στρατιωτικά, πνευματικά, κοινωνικά και άλλα – είναι γόνος μιας ιστορικής και πατριωτικής οικογένειας με ρίζες από την Επανάσταση του 1821 με προσφορά στην Ελλάδα και στον Ελληνισμό, μια πολυδιάστατη προσωπικότητα, ένας υπέροχος πατριώτης και άνθρωπος έγραψε για τον ΠΑΝΟ ΚΡΙΚΗ τα εξής:

                     ΧΑΙΡΕΤΙΣΜΟΣ του ΙΩΑΝΝΗ ΚΩΝ/ΝΟΥ ΜΑΖΑΡΑΚΗ
ενός πολυσύνθετου και ταλαντούχου ατόμου, με ποικίλες δραστηριότητες.
 «Το ενδιαφέρον για την Μακεδονία και η αγάπη μου για την Καστοριά με έκαναν να δεχθώ να προσθέσω λίγα λόγια με την ευκαιρία του νέου βιβλίου «Η ΕΛΛΗΝΙΚΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ» του Πάνου Κρίκη, μιας ενδιαφέρουσας και πολυδιάστατης προσωπικότητας, που αγαπά την πατρίδα του και αγωνίζεται γι’ αυτήν, που τιμά ό,τι συνδέεται με την ιστορία, την παράδοση και τη γλώσσα και που αναφέρεται στα αληθινά ιστορικά στοιχεία της Μακεδονίας.
Συγχαίρω τον αγαπητό κ. Πάνο Κρίκη για το σημαντικό έργο του».



                                                       ΜΙΝΙ ΒΙΟΓΡΑΦΙΑ ΤΟΥ
κ. ΙΩΑΝΝΗ ΜΑΖΑΡΑΚΗ – ΑΙΝΕΙΑΝ

Φοίτησε στη Στρατιωτική Σχολή Ευελπίδων και ονομάστηκε Ανθυπολοχαγός τον Μάρτιο του 1947. Έλαβε μέρος στις επιχειρήσεις κατά του Δημοκρατικού Στρατού στον Γράμμο και στο Βίτσι ως Διοικητής Λόχου Καταδρομών. Έχει τιμηθεί με επτά (7) χρυσά Αριστεία Ανδρείας, 4 Πολεμικούς Σταυρούς και πολλά Μετάλλια εξαιρέτων πράξεων. Το 1962 διορίστηκε Νομάρχης Καστοριάς και παρέμεινε στη θέση αυτή ως τον Απρίλιο του 1967, οπότε και παραιτήθηκε. Σήμερα είναι ισόβιο μέλος της εν Αθήναις Αρχαιολογικής Εταιρείας και Γενικός Γραμματέας του Ιστορικού Εθνικού Μουσείου Αθηνών.
Ο πατέρας του Κωνσταντίνος Μαζαράκης – Αινειάν, έλαβε μέρος ως Αξιωματικός του Ελληνικού Στρατού στον Μακεδονικό Αγώνα και ως Αντιστράτηγος μέχρι την περίοδο του 1935 διαδραμάτισε πρωταγωνιστικό ρόλο στα στρατιωτικά και πολιτικά δρώμενα της χώρας μας. Πλέον τούτων, νυμφεύτηκε την θυγατέρα του Στέφανου Δραγούμη (καταγωγή από το Βογατσικό), ενός λαμπρού πολιτικού που στην περίοδο του Εμφυλίου Πολέμου 1946-1949, διετέλεσε Υπουργός Στρατιωτικών και Εξωτερικών, στις Κυβερνήσεις Κων/νου Τσαλδάρη και Θεμ. Σοφούλη.

                              Ο ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ  ΚΩΝ.  ΠΗΧΙΩΝ
ΕΓΡΑΨΕ  ΓΙΑ  ΤΟΝ  ΠΑΝΟ  ΚΡΙΚΗ

Ο ευπατρίδης Καστοριανός, Ταξίαρχος ε.α. του Υγειονομικού και διανοούμενος, πρόεδρος της Ομοσπονδίας Δυτικομακεδονικών Σωματείων Αθηνών, γόνος Πατριωτικής και επώνυμης οικογένειας, καλής και με κύρος, με μεγάλη προσφορά στην Ελλάδα, δωρητής μεταξύ άλλων και του Αρχοντικού του, το οποίο σήμερα στεγάζει το «Μουσείο Μακεδονικού Αγώνα», προλογίζων το βιβλίο του Πάνου Κρίκη, «Η ΕΛΛΗΝΙΚΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ», ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΚΟΥΛΤΟΥΡΑ 2009, ΣΕΛΙΔΕΣ 41-48, έγραψε για τον κορυφαίο, μοναδικό, αξεπέραστο και μαχητικό συμπολίτη του ΠΑΝΟ ΚΡΙΚΗ, μεταξύ πολλών επαινετικών και άλλων, και τα παρακάτω:
«Μεταξύ εκείνων των Ελλήνων που πάντοτε έγραφαν, αγωνιζόμενοι για τα εθνικά μας δίκαια είναι και ο συγγραφέας του βιβλίου αυτού, Πάνος Κρίκης.
Δημοσιογραφεί, επί σειρά ετών σε εφημερίδες της Καστοριάς και των Αθηνών, προβάλει πάντοτε τις ελληνικές θέσεις και αντικρούει την προπαγάνδα των βορείων γειτόνων μας.
Επιστέγασμα της δημοσιογραφικής του δραστηριότητας και της εθνικής του δράσεως είναι και το ανά χείρας βιβλίο, «Η ΕΛΛΗΝΙΚΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ».
Στο βιβλίο αυτό και κυρίως στο πρώτο μέρος αυτού, αντικρούει τους ανιστόρητους ισχυρισμούς των «Σκοπιανών» και με αναντίρρητα επιχειρήματα και ιστορικές και λοιπές αναφορές, αποδεικνύει περίτρανα την ελληνικότητα της Μακεδονίας. Στη συνέχεια του βιβλίου αναφέρεται στην ιδιαίτερη πατρίδα του, την Καστοριά, περιγράφει τους αγώνες των συμπατριωτών του Καστοριανών, σε όλη την διάρκεια του Μακεδονικού Αγώνος και σκιαγραφεί τόσο τους Καστοριανούς όσο και τους πατριώτες, από την Νότιο Ελλάδα και την Κρήτη, που ανέβηκαν στη Μακεδονία να αγωνιστούν για την διατήρηση της Ελληνικότητάς της.
Το μέρος αυτό του βιβλίου του, αποτελεί, κατά κάποιο τρόπο, και μια συνοπτική σύγχρονη ιστορία της περιοχής της Καστοριάς, μπορεί κάλλιστα, διαμορφούμενο καταλλήλως, να αποτελέσει σχολικό εγχειρίδιο της διδασκαλίας της Ιστορίας της περιοχής, όπως προβλέπει και σχετική εγκύκλιος του Υπουργείου.
Η μελέτη του βιβλίου αυτού από όλους μας, Καστοριανούς και μη, θα εμπλουτίσει τις γνώμες μας και θα μας διαφωτίσει για πολλά, που αφορούν το Μακεδονικό ζήτημα, με το οποίο με τον ένα ή άλλο τρόπο συνεχίζεται μέχρι σήμερα.
Δεν έχω άλλο τι να προσθέσω παρά μόνο συγχαρητήρια για το έργο του και ένα μεγάλο ευχαριστώ στον αγαπητό μου Πάνο Κρίκη».




Ο ΠΑΝΟΣ ΚΡΙΚΗΣ ΚΑΙ Η ΚΑΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ

Κ Α Σ Τ Ο Ρ Ι Α

 ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΟΝ ΜΥΘΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ

Η ΝΥΜΦΗ ΤΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
ΚΑΙ ΤΟ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ ΚΕΝΤΡΟ ΤΗΣ ΓΟΥΝΟΠΟΙΪΑΣ

ΜΙΑ ΠΟΛΗ ΜΕ ΙΣΤΟΡΙΚΟ, ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟ ΚΑΙ ΕΜΠΟΡΙΚΟ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ

(Ε Ξ Ω Φ Υ Λ Λ Ο)


ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΚΟΥΛΤΟΥΡΑ 2006
(ΜΙΑ ΕΚΔΟΣΗ ΜΕ ΤΡΕΙΣ ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΑΝΤΙΤΥΠΑ-ΕΞΑΝΤΛΗΘΗΚΕ)








Ο Π Ι Σ Θ Ο Φ Υ Λ Λ Ο

Τα κείμενα αυτού του βιβλίου, με το πλούσιο φωτογραφικό υλικό που τα συνοδεύουν, αναδεικνύουν, παρουσιάζουν και προβάλλουν συστηματικά την μοναδικότητα αυτής της Ελληνικής περιοχής, ώστε να γίνουν ευρύτερα γνωστά σε όλες τις χώρες και τους λαούς της γης η ιστορία της και όλα τα αξιομνημόνευτα γεγονότα της ανθρώπινης δραστηριότητας που έπαιξαν καθοριστικό ρόλο στην μετέπειτα πορεία και εξέλιξή της.
Ο καθένας που θα επισκεφθεί τον Νομό της Καστοριάς και την πρωτεύουσά του, την ειδυλλιακή Καστοριά, θα έχει την ευκαιρία να γνωρίσει, να θαυμάσει και να απολαύσει το μεγαλείο της φύσης, τα προϊστορικά και αρχαιολογικά της μνημεία, τους Βυζαντινούς και Μεταβυζαντινούς της θησαυρούς που διασώθηκαν, καθώς και τα κομψοτεχνήματα της Καστοριανής γουνοποιΐας, γουναρικά και δερμάτινα είδη.
                                                                                            ΠΑΝΟΣ ΚΡΙΚΗΣ













ΤΟ ΠΡΑΞΙΚΟΠΗΜΑ ΤΗΣ 21ης ΑΠΡΙΛΙΟΥ 1967

Πέρασαν 47 χρόνια από τότε που μια ομάδα επίορκων Αξιωματικών του Ελληνικού Στρατού, οι οποίοι χρησιμοποίησαν το ψεύδος και την απάτη για να καταλάβουν την εξουσία, κατέλυσαν κάθε έννοια δημοκρατίας και ελευθερίας, διαχειρίστηκαν χωρίς ευθύνη και συνέπεια το δημόσιο χρήμα, δημιούργησαν βασανιστές και κέντρα βασανισμών, αδιαφόρησαν για την αμυντική θωράκιση και ικανότητα της χώρας, και το πιο κάκιστο, ατιμωτικό και αντεθνικό, δημιούργησαν την Κυπριακή τραγωδία, την διχοτόμηση της Κύπρου και ότι όλα αυτά συνεπάγονται.
Σε τοπικό επίπεδο, κανένας, ναι κανένας, πλην του υποφαινόμενου, ούτε «Δεξιός», ούτε «Αριστερός», ούτε «Σοσιαλιστής», ούτε «Κομμουνιστής», ούτε «Δημοκράτης» και «Προοδευτικός» έκανε έστω και απλή αναφορά του γεγονότος, είτε από αδιαφορία, είτε από έλλειψη δημοκρατικής ευαισθησίας, είτε για λόγους πολιτικής ιδιοτέλειας, είτε για το πολιτικό και κοινωνικό κόστος που συνεπάγεται η γενναιότητα του φρονήματος και η θαρραλέα στάση του πνευματικού και πολιτικού προσώπου κατά την εξιστόρηση σημαντικών γεγονότων. Και όταν έρθει η ώρα των εκλογών, όλοι οι πιο πάνω, θα γνωστοποιούν θορυβωδώς ότι εμείς οι «Δημοκρατικοί», οι «Προοδευτικοί», οι «Σύντροφοι» και «Συντρόφισσες», οι «Αριστεροί» και οι «Κομμουνιστές» εκτός των άλλων Δημοκρατικών μας αγώνων, ψέξαμε και καυτηριάσαμε και το πραξικόπημα της 21ης Απριλίου 1967! Αυτή η έλλειψη Δημοκρατικών κομμάτων και προσωπικοτήτων στην περιφέρεια της Καστοριάς, με υποχρέωσε την 2/9/2008 να συντάξω και να δημοσιεύσω στην  τοπική   εφημερίδα  «ΝΕΑ ΚΑΣΤΟΡΙΑ», το παρακάτω άρθρο μου, το οποίο αναδημοσιεύω αυτούσιο στο BLOG μου (panoskrikis.blogspot.gr).

του ΠΑΝΟΥ ΚΡΙΚΗ
2/9/2008
Κ Α Σ Τ Ο Ρ Ι Α
Ο ΜΟΝΑΔΙΚΟΣ ΝΟΜΟΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΥΝ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΑ ΚΟΜΜΑΤΑ ΚΑΙ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ

Αναμφισβήτητα η Καστοριά είναι ο μόνος Νομός της Ελλάδος που δεν αναπτύσσονται δημοκρατικές δραστηριότητες μέσα στα θεσμικά πλαίσια για την υποστήριξη των θεσμών και αρχών της Δημοκρατία.
Επίσης, δεν υπάρχουν δημοκρατικές προσωπικότητες, πρόσωπα που ανακατεύονται στα κοινά, δηλαδή πολιτικά πρόσωπα όλων των κομμάτων, ιδία εκείνων που δηλώνουν κατηγορηματικά και επανειλημμένα ότι είναι «αριστερά, προοδευτικά και δημοκρατικά», που διακατέχονται ψυχικά και πνευματικά από τις δημοκρατικές ιδέες ή να έχουν πολιτικές και δημοκρατικές ευαισθησίες προκειμένου να υπερασπισθούν τους τοπικούς θεσμούς, την τοπική κοινωνία, το πολίτευμα της κοινοβουλευτικής Δημοκρατίας, την Εθνική Ενότητα και Ομοψυχία των Καστοριανών, που σήμερα, λόγω του Σκοπιανού, των επεκτατικών τάσεων της Τουρκίας και Αλβανίας είναι απόλυτα αναγκαίες.
Μια τέτοια προσωπικότητα, εκτός του υποφαινομένου, η μοναδική που πέρασε σαν διάττοντας αστέρας που κράτησε λίγο, ήταν ο Δημήτρης Παπουλίδης σαν Δήμαρχος Καστοριάς. Από τότε, ο μόνος που υπερασπίζεται έντονα και έμπρακτα τις πιο πάνω αρχές και αξίες, είναι μόνον ο υποφαινόμενος, όσο και αν αυτό φαίνεται εγωιστικό και προκλητικό.
Αν προκληθώ, θα απαντήσω κατάλληλα. 
Από τότε, αν και πέρασαν έξι περίπου χρόνια δεν πήρα καμιά απάντηση.


Ο ΠΑνος ΚρΙκης γεννήθηκε στην Καστοριά το 1931. Ο πατέρας του ήταν Δικηγόρος και η μάνα του απόφοιτος του Σχολαρχείου.
Είναι κάτοχος πτυχίου της Ανωτάτης Σχολής Πολιτικών Επιστημών (ΠΑΝΤΕΙΟΥ) και πτυχίου Νομικής Σχολής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Τελείωσε το γυμνάσιο της Καστοριάς και έλαβε μέρος στην Εαμική Εθνική Αντίσταση από τις γραμμές της ΕΠΟΝ, παραφυλάγοντας τους μυστικούς χώρους των αγωνιστών, μεταφέροντας προκηρύξεις και τα δελτία του BBC στα ηγετικά κλιμάκια, χωρίς ποτέ να διεκδικήσει ηθικά και υλικά ανταλλάγματα για τον ίδιο και τα παιδιά του.
Το 1964 έγινε μέλος του Δικηγορικού Συλλόγου Καστοριάς και άσκησε το δικηγορικό λειτούργημα μέχρι το 1994. Διετέλεσε δημοτικός σύμβουλος του Δήμου Καστοριάς, Πρόεδρος του πρώτου επιστημονικού Συλλόγου του Νομού, Πρόεδρος του Δικηγορικού Συλλόγου Καστοριάς, Γενικός Γραμματέας της Ένωσης Κέντρου και Πρόεδρος της ΕΔΗΝ (Ένωση Δημοκρατικής Νεολαίας) Νομού Καστοριάς, Πρόεδρος για την καθιέρωση της απλής αναλογικής, Πρόεδρος της κίνησης για τον εκδημοκρατισμό των Ενόπλων Δυνάμεων, της Περιηγητικής Λέσχης του Αθλητικού Συλλόγου Καστοριάς η «Ορεστιάς» και πολλών άλλων Συλλόγων.
Ασχολήθηκε με την σύνταξη και δημοσίευση άρθρων σε τοπικές και Αθηναϊκές εφημερίδες και περιοδικά, θέματα ιστορίας, και με θέματα ιδιαίτερου εθνικού, θρησκευτικού, ηθοπλαστικού, πολιτικού και ιστορικού περιεχομένου.
Στην περίοδο της Χούντας ήταν ο μόνος Δικηγόρος της Καστοριάς (πλην του αειμνήστου Κοσμά Τσαμίση) που υπέστη συνεχείς κατατρεγμούς, γιατί δεν στήριξε το καθεστώς των συνταγματαρχών.

ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΕΝΤΑ ΕΡΓΑ ΤΟΥ:
·                ΓΙΑΤΙ ΠΟΛΕΜΗΣΑΜΕ; ΓΙΑΤΙ ΑΝΤΙΣΤΑΘΗΚΑΜΕ; 1990 (εξαντλήθηκε).
·                Η ΔΙΑΦΘΟΡΑ ΤΗΣ ΕΞΟΥΣΙΑΣ. Μονογραφία, 1992 (εξαντλήθηκε).
·                ΚΛΕΙΣΟΥΡΑ: Η ΜΑΡΤΥΡΙΚΗ ΚΩΜΟΠΟΛΗ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ. Μονογραφία, 1994.
·                Η ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ ΤΩΝ ΜΙΚΡΑΣΙΑΤΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΠΟΝΤΙΩΝ. Μονογραφία, 2000.
·                Ο ΑΝΤΙΣΤΑΣΙΑΚΟΣ ΑΓΩΝΑΣ ΤΩΝ ΚΑΣΤΟΡΙΑΝΩΝ 1941-1944. 2006 (Το ΕΑΜ – 310 σελίδες) – (εξαντλήθηκε).
·                ΚΑΣΤΟΡΙΑ: ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΟ ΜΥΘΟ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ. 2006, (174 σελίδες, εξαντλήθηκε).
·                Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΣΤΡΑΤΟΥ ΣΤΗΝ ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ 1821 ΜΕΧΡΙ ΤΟ 1975, (344 σελίδες).
·                Η ΕΛΛΗΝΙΚΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ, 2009 (σελίδες 260).
·                ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ: ΕΝΑΣ ΚΟΡΥΦΑΙΟΣ ΘΕΣΜΟΣ ΜΕ ΣΑΘΡΑ ΘΕΜΕΛΙΑ ΣΤΟ ΣΤΑΔΙΟ ΤΗΣ ΑΦΕΡΕΓΓΥΟΤΗΤΟΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΠΑΡΑΚΜΗΣ, 2011, (σελίδες 198).

ΒΙΒΛΙΑ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΕΚΔΟΘΕΙ:
·                ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΣ: ΜΙΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΚΑΙ ΠΟΛΥΔΙΑΣΤΑΤΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑ, (320 σελίδες).
·                ΠΟΛΙΤΙΚΗ: ΤΟ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑ ΤΗΣ ΑΠΟΣΤΡΟΦΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΗΔΙΑΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΒΙΟΥ.
        ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ: ΔΟΛΟΣ – ΑΠΑΤΗ – ΔΗΜΑΓΩΓΙΑ –         ΛΑΦΥΡΑΓΩΓΙΑ – ΚΟΜΜΑΤΟΚΡΑΤΙΑ – ΚΟΜΜΑΤΟΚΥΡΙΑΡΧΙΑ, (204 σελίδες).
·               ΓΙΑ ΜΙΑ ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΑΣ ΑΘΗΝΑΪΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ, (195 σελίδες).
·               ΑΡΧΑΙΟΙ ΚΑΙ ΚΛΑΣΣΙΚΟΙ ΝΟΜΟΘΕΤΑΙ ΚΑΙ ΘΕΣΜΟΘΕΤΑΙ, (73 σελίδες).
·               ΠΑΙΔΕΙΑ: ΕΝΑΣ ΑΛΛΟΣ ΘΕΜΕΛΙΩΔΗΣ ΘΕΣΜΟΣ ΜΕ ΣΑΘΡΑ ΚΑΙ ΨΕΥΔΕΠΙΓΡΑΦΑ ΘΕΜΕΛΙΑ ΣΕ ΠΛΗΡΗ ΠΤΩΣΗ, (245 σελίδες).
·               ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ: Ο ΝΕΚΡΟΘΑΦΤΗΣ ΤΟΥ ΜΙΚΡΑΣΙΑΤΙΚΟΥ ΚΑΙ ΠΟΝΤΙΑΚΟΥ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ.

Η Ελληνική Δημοκρατία τιμώσα την ανιδιοτελή προσφορά του Πάνου Κρίκη προς την Πατρίδα και την τεράστια πνευματική του δημιουργία – το σύνολο δηλαδή των έργων του ως αρθρογράφου, ιστορικού και συγγραφέως –, του απένειμε παράσημο εξαιρέτων πράξεων και παράσημο πνευματικού ανθρώπου.


Κυριακή 6 Απριλίου 2014

ΑΝΩΝΥΜΑ – ΑΝΑΝΔΡΑ ΚΑΙ ΚΑΤΑΠΤΥΣΤΑ ΑΝΘΡΩΠΑΚΙΑ

Για έναν συγκεκριμένο και μικρό αριθμό ανωνύμων, ανάνδρων, καταπτύστων και κατακαθιών του έντυπου τοπικού Τύπου και της κοινωνίας, που καλύπτονται πίσω από την ανωνυμία και έχουν την πρόθεση να μειώσουν την αξιοπρέπεια και το τεράστιο κύρος μου στον χώρο της δημοσιογραφίας και του πνεύματος, παραθέτω από σήμερα στο Blog μου panoskrikis.blogspot.gr μία μεγάλη σειρά εγκωμιαστικών κειμένων για το πρόσωπο, το πολυσχιδές και πολυσύνθετο πνευματικό μου έργο, κορυφαίων προσωπικοτήτων της πολιτικής, του πνεύματος και Στρατηγών όλης της χώρας. Με λίγα λόγια, τι είπαν και τι έγραψαν επίσημα και προβεβλημένα πρόσωπα του πνεύματος, της πολιτικής και των Ενόπλων της χώρας Δυνάμεων, όπως ο αείμνηστος Πρωθυπουργός και Πρόεδρος της Δημοκρατίας Κωνσταντίνος Καραμανλής, ο Μίκης Θεοδωράκης, ο Απόστολος Γκάτσος, ο Χαρίλαος Φλωράκης, ο Ευάγγελος Μαχαίρας και δεκάδες άλλα γνωστά και επίσημα πρόσωπα. 
Για σήμερα, παραθέτω μόνον έναν μικρό αριθμό προσωπικοτήτων προς γνώσιν όλων των κατοίκων του Νομού μας και ιδία των ανάνδρων, κακεντρεχών και μικρανθρώπων, που καλύπτονται από την ανωνυμία.
  

ΕΓΡΑΨΑΝ ΚΑΙ ΕΙΠΑΝ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΑΝΟ ΚΡΙΚΗ

Δεκάδες είναι οι προσωπικότητες της Ελλάδας και της Ομογένειας, από την Κεντροδεξιά έως και την Κομμουνιστική Αριστερά  που έγραψαν άριστα επαινετικά, εγκωμιαστικά και εξυμνητικά λόγια, κρίσεις, κριτικές και σχόλια για τον συμπολίτη μας ΠΑΝΟ ΚΡΙΚΗ, ως άτομο και ξεχωριστή οντότητα, για το πολυσύνθετο, πλούσιο          Εθνικο-πατριωτικό και πνευματικό του έργο, για την ιδιαίτερη ευεργετική του συνεισφορά στο Έθνος, την Ελλάδα, τον Ελληνισμό, την Καστοριά.
Τα εκατοντάδες άρθρα του ΠΑΝΟΥ ΚΡΙΚΗ, οι δεκάδες μονογραφίες του, τα βιβλία του κλπ, με θέματα ιδιαίτερου Εθνικού, Πατριωτικού, ορθόδοξης χριστιανικής πίστης – Ορθοδοξίας –, ηθοπλαστικού, κοινωνικού, πολιτικού και ιστορικού περιεχομένου, αλλά και επιθετικά κατά της φαύλης και διεφθαρμένης εξουσίας και των ανθρώπων που την έκαναν πράξη, είναι γεμάτα, όπως προσφυώς έγραψε ο Απόστολος Γκάτσος πρώην καθηγητής του Γυμνασίου Καστοριάς και του Κολλεγίου Αθηνών και στέλεχος του ΕΑΜ Καστοριάς (1941-1944), «είναι ένας μοναδικός και πολύτιμος θησαυρός γνώσεων και εμπειριών, απαραίτητος για την θεωρητική και πρακτική θωράκιση των ανθρώπων που ασχολούνται με την ιστορία, την δημοσιογραφία, τον πολιτισμό και ιδιαίτερα των ανθρώπων της πολιτικής και κοινωνικής δράσης».
                      
                                                                         ΡΙΖΟΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ
ΠΑΛΑΙΜΑΧΟΣ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ ΤΗΣ ΑΡΙΣΤΕΡΑΣ
------------------------------------------------------------------------------------------ 
  
ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ κ.κ. ΣΕΡΑΦΕΙΜ

ΠΑΝΟΣ  ΚΡΙΚΗΣ 
Η ΕΛΛΗΝΙΚΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ

Χαιρετισμός στο νέο βιβλίο του κ. Πάνου Κρίκη
Μητροπολίτου Καστορίας Σεραφείμ

Με ιδιαίτερη χαρά χαιρετίζω το νέο βιβλίο του αγαπητού μου    κ. Πάνου Κρίκη, το οποίο αναφέρεται σε γνωστές και άγνωστες σελίδες της ιστορίας του τόπου μας.
Η ενασχόλησή του με τα εθνικά μας θέματα και μάλιστα με αυτά που άπτονται της Ελληνικότητας της Μακεδονίας μας, του προσθέτουν ακόμη περισσότερο δυναμισμό.
Εύχομαι και προσεύχομαι να του χαρίζει ο Άγιος Θεός υγεία και δύναμη, ώστε να μας προσφέρει και πολλά άλλα ακόμη έργα.

                                                    Μετά θερμοτάτων ευχών

                                                               Υπογραφή
                                                      Ο Καστορίας Σεραφείμ

------------------------------------------------------------------------------------------- 
  
Αθήνα 10/5/1995
ΑΝΤΩΝΗΣ  ΚΑΡΚΑΓΙΑΝΝΗΣ
ΕΚΔΟΤΗΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ «ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗΣ»

ΠΑΝΟΣ   ΚΡΙΚΗΣ

Ο Πάνος Κρίκης με τους αγώνες, την πολιτική του σκέψη και το εν γένει πνευματικό του έργο, αναδεικνύεται σε μία από τις πιο μαχητικές, εντιμότερες και συνεπέστερες ιδεολογικά φωνές στον τόπο μας. Από τους πλέον ανιδιοτελείς και σεμνούς θιασώτες της ΕΑΜικής Αριστεράς – ΕΛΔ – (Τσιριμώκος, Σβώλος κλπ), υπέστη σωρεία διώξεων και δοκιμασιών χωρίς την παραμικρή επένδυση και ηθική ή υλική ωφέλεια. Με ανάλογο ήθος υπηρέτησε την Δικηγορία και την μη στρατευμένη πολιτικά δημοσιογραφία, αναγάγοντάς την σε λαμπρό λειτούργημα. Αποτελεί κοινή, θα έλεγα πεποίθηση ότι ο Πάνος Κρίκης με τον τρόπο που λειτούργησε και λειτουργεί ειδικά τα τελευταία χρόνια ως αρθρογράφος, ιστορικός και συγγραφέας αποτελεί πολύτιμο κεφάλαιο για την Ελλάδα, τις αδέσμευτες ιδεολογικά προοδευτικές δυνάμεις και την σκεπτόμενη Ελληνική διανόηση.
                     
                                   ΑΝΤΩΝΗΣ ΚΑΡΚΑΓΙΑΝΝΗΣ
                                  ΕΚΔΟΤΗΣ – ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΤΗΣ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑΣ
                                  «ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗΣ»
                                                        
 ------------------------------------------------------------------------------------------------------------
  
Αθήνα 5/10/2002
ΕΛΛΗ ΠΑΠΠΑ – ΜΠΕΛΟΓΙΑΝΝΗ
ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ - ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ

ΠΑΝΟΣ   ΚΡΙΚΗΣ

Ο Πάνος Κρίκης μια σημαντική προσωπικότητα της Καστοριάς κι’ ένας από τους πιο αξιοπρόσεκτους ανθρώπους της εποχής του, ένα παιδί της ΕΑΜικής Εθνικής Αντίστασης, γαλουχημένος και ανδρωμένος με Πατριωτικές, Εθνικές, Πνευματικές, Ηθικές και άλλες Αρχές και Αξίες, ένα άτομο μαχητικό, θαρραλέο, πιονέρος, που άνοιξε νέους δρόμους στη δημοσιογραφία και στα πολιτικά και κοινωνικά δρώμενα της Ελλάδας, άτομο μοναδικό, ασύγκριτο με σπάνια πολιτική και πνευματική καλλιέργεια, με της αρετές, της η ηθική τελειότητα, η εντιμότητα και η ανιδιοτέλεια, έθεσε την ζωή του στην υπηρεσία της Ελλάδας, του Ελληνισμού, της Ειρήνης, της Δικαιοσύνης, της γνήσιας και ανόθευτης Δημοκρατίας, της Εθνικής Ενότητας και Ομοψυχίας των Ελλήνων, των πτωχών και ταπεινών Ελλήνων. Είναι ένα άτομο που αξίζει να τον αγαπούν και να τον θαυμάζουν.

ΕΛΛΗ ΠΑΠΠΑ - ΜΠΕΛΟΓΙΑΝΝΗ







ΠΑΝΟΣ ΚΡΙΚΗΣ - ΜΙΑ ΜΙΝΙ (ΜΙΚΡΗ) ΕΞΙΣΤΟΡΗΣΗ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΤΟΥ

Ο ΠΑνος ΚρΙκης γεννήθηκε στην Καστοριά το 1931. Ο πατέρας του ήταν Δικηγόρος και η μάνα του απόφοιτος του Σχολαρχείου.
Είναι κάτοχος πτυχίου της Ανωτάτης Σχολής Πολιτικών Επιστημών (ΠΑΝΤΕΙΟΥ) και πτυχίου Νομικής Σχολής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Τελείωσε το γυμνάσιο της Καστοριάς και έλαβε μέρος στην Εαμική Εθνική Αντίσταση από τις γραμμές της ΕΠΟΝ, παραφυλάγοντας τους μυστικούς χώρους των αγωνιστών, μεταφέροντας προκηρύξεις και τα δελτία του BBC στα ηγετικά κλιμάκια, χωρίς ποτέ να διεκδικήσει ηθικά και υλικά ανταλλάγματα για τον ίδιο και τα παιδιά του.
Το 1964 έγινε μέλος του Δικηγορικού Συλλόγου Καστοριάς και άσκησε το δικηγορικό λειτούργημα μέχρι το 1994. Διετέλεσε δημοτικός σύμβουλος του Δήμου Καστοριάς, Πρόεδρος του πρώτου επιστημονικού Συλλόγου του Νομού, Πρόεδρος του Δικηγορικού Συλλόγου Καστοριάς, Γενικός Γραμματέας της Ένωσης Κέντρου και Πρόεδρος της ΕΔΗΝ (Ένωση Δημοκρατικής Νεολαίας) Νομού Καστοριάς, Πρόεδρος για την καθιέρωση της απλής αναλογικής, Πρόεδρος της κίνησης για τον εκδημοκρατισμό των Ενόπλων Δυνάμεων, της Περιηγητικής Λέσχης του Αθλητικού Συλλόγου Καστοριάς η «Ορεστιάς» και πολλών άλλων Συλλόγων.
Ασχολήθηκε με την σύνταξη και δημοσίευση άρθρων σε τοπικές και Αθηναϊκές εφημερίδες και περιοδικά, θέματα ιστορίας, και με θέματα ιδιαίτερου εθνικού, θρησκευτικού, ηθοπλαστικού, πολιτικού και ιστορικού περιεχομένου.
Στην περίοδο της Χούντας ήταν ο μόνος Δικηγόρος της Καστοριάς (πλην του αειμνήστου Κοσμά Τσαμίση) που υπέστη συνεχείς κατατρεγμούς, γιατί δεν στήριξε το καθεστώς των συνταγματαρχών.

ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΕΝΤΑ ΕΡΓΑ ΤΟΥ:
·                ΓΙΑΤΙ ΠΟΛΕΜΗΣΑΜΕ; ΓΙΑΤΙ ΑΝΤΙΣΤΑΘΗΚΑΜΕ; 1990 (εξαντλήθηκε).
·                Η ΔΙΑΦΘΟΡΑ ΤΗΣ ΕΞΟΥΣΙΑΣ. Μονογραφία, 1992 (εξαντλήθηκε).
·                ΚΛΕΙΣΟΥΡΑ: Η ΜΑΡΤΥΡΙΚΗ ΚΩΜΟΠΟΛΗ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ. Μονογραφία, 1994.
·                Η ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ ΤΩΝ ΜΙΚΡΑΣΙΑΤΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΠΟΝΤΙΩΝ. Μονογραφία, 2000.
·                Ο ΑΝΤΙΣΤΑΣΙΑΚΟΣ ΑΓΩΝΑΣ ΤΩΝ ΚΑΣΤΟΡΙΑΝΩΝ 1941-1944. 2006 (Το ΕΑΜ – 310 σελίδες) – (εξαντλήθηκε).
·                ΚΑΣΤΟΡΙΑ: ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΟ ΜΥΘΟ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ. 2006, (174 σελίδες, εξαντλήθηκε).
·                Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΣΤΡΑΤΟΥ ΣΤΗΝ ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ 1821 ΜΕΧΡΙ ΤΟ 1975, (344 σελίδες).
·                Η ΕΛΛΗΝΙΚΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ, 2009 (σελίδες 260).
·                ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ: ΕΝΑΣ ΚΟΡΥΦΑΙΟΣ ΘΕΣΜΟΣ ΜΕ ΣΑΘΡΑ ΘΕΜΕΛΙΑ ΣΤΟ ΣΤΑΔΙΟ ΤΗΣ ΑΦΕΡΕΓΓΥΟΤΗΤΟΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΠΑΡΑΚΜΗΣ, 2011, (σελίδες 198).

ΒΙΒΛΙΑ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΕΚΔΟΘΕΙ:
·                ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΣ: ΜΙΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΚΑΙ ΠΟΛΥΔΙΑΣΤΑΤΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑ, (320 σελίδες).
·                ΠΟΛΙΤΙΚΗ: ΤΟ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑ ΤΗΣ ΑΠΟΣΤΡΟΦΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΗΔΙΑΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΒΙΟΥ.
        ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ: ΔΟΛΟΣ – ΑΠΑΤΗ – ΔΗΜΑΓΩΓΙΑ –         ΛΑΦΥΡΑΓΩΓΙΑ – ΚΟΜΜΑΤΟΚΡΑΤΙΑ – ΚΟΜΜΑΤΟΚΥΡΙΑΡΧΙΑ, (204 σελίδες).
·               ΓΙΑ ΜΙΑ ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΑΣ ΑΘΗΝΑΪΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ, (195 σελίδες).
·               ΑΡΧΑΙΟΙ ΚΑΙ ΚΛΑΣΣΙΚΟΙ ΝΟΜΟΘΕΤΑΙ ΚΑΙ ΘΕΣΜΟΘΕΤΑΙ, (73 σελίδες).
·               ΠΑΙΔΕΙΑ: ΕΝΑΣ ΑΛΛΟΣ ΘΕΜΕΛΙΩΔΗΣ ΘΕΣΜΟΣ ΜΕ ΣΑΘΡΑ ΚΑΙ ΨΕΥΔΕΠΙΓΡΑΦΑ ΘΕΜΕΛΙΑ ΣΕ ΠΛΗΡΗ ΠΤΩΣΗ, (245 σελίδες).
·               ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ: Ο ΝΕΚΡΟΘΑΦΤΗΣ ΤΟΥ ΜΙΚΡΑΣΙΑΤΙΚΟΥ ΚΑΙ ΠΟΝΤΙΑΚΟΥ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ.

Η Ελληνική Δημοκρατία τιμώσα την ανιδιοτελή προσφορά του Πάνου Κρίκη προς την Πατρίδα και την τεράστια πνευματική του δημιουργία – το σύνολο δηλαδή των έργων του ως αρθρογράφου, ιστορικού και συγγραφέως –, του απένειμε παράσημο εξαιρέτων πράξεων και παράσημο πνευματικού ανθρώπου.


  
                                     Η ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΩΝ ΑΡΘΡΩΝ ΜΟΥ

Πόση διάρκεια μπορεί να έχει η αρθρογραφία, που κατά κανόνα αναλύει, σχολιάζει, κρίνει την επικαιρότητα και μερικές φορές προτείνει λύσεις; Και μάλιστα στην εποχή μας με την καταρρακτώδη αλληλοδιαδοχή των γεγονότων και την πλύση του εγκεφάλου από την τηλεόραση, που χειραγωγεί το άτομο με την προπαγάνδα και καθιστά την ενημέρωση μονομερή, ελεγχόμενη και διαβλητή; Που κάνει τόσο γρήγορα το επίκαιρο ανεπίκαιρο; Παλιό το νέο, πριν καν προφτάσει να ολοκληρωθεί;
Η αρθρογραφία καθρεφτίζει και απηχεί το κλίμα της εποχής, τις συνθήκες και τον σφυγμό της και πέραν της επικαιρότητος. Αποτελεί με άλλα λόγια, την άμεση ιστορία του καιρού της. Κι’ έπειτα, το πλέον σημαντικό, αναζητεί – και πρέπει να αναζητεί – τους συντελεστές που συνθέτουν και καθορίζουν τα αίτια που κινούν τις ανθρώπινες πράξεις, τις πράξεις που καθορίζουν τη διαμόρφωση των διαφόρων φάσεων του ιστορικού γίγνεσθαι. Χωρίς αυτή την πλατύτερη και βαθύτερη θεώρηση το σήμερα μένει ανερμήνευτο και το αύριο ανεξιχνίαστο.
Μοναδικό κίνητρο των άρθρων μου είναι να συμβάλλουν όσο μπορούν, στην προσπάθεια για την οικοδόμηση μιάς νέας Ελλάδας, χωρίς τα φαινόμενα ηθικής παρακμής και σήψης – γενικής – ,στην εμπέδωση γνήσιας πολιτικής και κοινωνικής Δημοκρατίας με κυρίαρχα και πρωτεύοντα θέματα την πρόοδο και ευημερία των Ελλήνων, την κοινωνική γαλήνη, την προκοπή των Ελλήνων και άλλα πολλά.
Και σε τοπικό επίπεδο, για μιά αναγεννημένη Καστοριά, σε μιά νέα πορεία αναδημιουργίας στον οικονομικό ιδίως τομέα με ανάκαμψη της Γουνοποιίας, με προβολή σ’ ένα ευρύ κοινό – Παγκόσμιο και Πανελλαδικό – της Καστοριάς για την προσέλκυση μεγάλου αριθμού τουριστών και άλλων προτεραιοτήτων. Και τέλος, την ανάδειξη σε αιρετά αξιώματα νέων ανθρώπων, ικανών και καταξιωμένων οικονομικά και κοινωνικά με αποστρατεία των αχόρταγων που λυμαίνονται τρεις δεκαετίες τον τόπο, και των χωρίς ηθικούς ενδοιασμούς τυχάρπαστους.
Φίλε αναγνώστη – αναγνώστρια,
 η προσπάθεια όμως αυτή δεν μπορεί να ευδοκιμήσει και να καρπίσει εάν δεν συνειδητοποιήσουμε όλοι τις πολλαπλές υποχρεώσεις που μας βαραίνουν σαν τόπο, λαό, άτομα. Χρειάζεται κοινή προσπάθεια, αυτογνωσία και θάρρος. Επιθυμία και διάθεση των άρθρων μου είναι να συμβάλλω κι’ εγώ σε μιά τέτοια συνειδητοποίηση. Ελπίζω στην ευαισθησία σας και είμαι βέβαιος ότι θα κριθώ επιεικώς.

ΠΑΝΟΣ ΚΡΙΚΗΣ


                                                  ΓΙΑΤΙ   ΓΡΑΦΩ
          Αλοίμονο εάν έβαζα την συνείδησή μου στο ένα τάσι της ζυγαριάς και στο άλλο τα συμφέροντά μου, τα υλικά και ηθικά ωφελήματα, τα κέρδη.
            Πολλοί φίλοι μου λένε, γιατί γράφεις; Γιατί έρχεσαι σε έντονη αντιπαράθεση με την εξουσία, το τοπικό κατεστημένο και τα διευθυντήρια των κομμάτων; γιατί αποκαλύπτεις άγνωστες πράξεις και σελίδες της Ελληνικής και Καστοριανής Ιστορίας; Γιατί επιδεικνύεις ενδιαφέρον για εθνικά θέματα; Γιατί διεξάγεις αγώνες για την αληθινή Ορθοδοξία, τη γνήσια Δημοκρατία, τις αιώνιες αξίες της Ελληνικής Φυλής, για τους πόθους και διεκδικήσεις του Έθνους, για την Εθνική ενότητα και ομοψυχία, για τα ιδανικά της Ελευθερίας, της Δικαιοσύνης, του Ανθρωπισμού και της Ειρήνης;
            Γιατί γίνεσαι αντιπαθής στους νομείς της εξουσίας καριερίστες πολιτικούς, συνδικαλιστές και σε όλους τους καρεκλοκένταυρους, στους οικονομησάκηδες, στα τρωκτικά του Δημοσίου, στις διάφορες ομάδες      –  κλίκες – προωθήσεως ημετέρων, πλην φαύλων, χωρίς αρχές, χωρίς δημοκρατική συμπεριφορά; Μήπως παίρνεις δικαίωση; Εσύ θα διορθώσεις την κοινωνία και  τα κακώς κείμενα; Δέχομαι κάθε κριτική, τους ακούω και εξάγω τα συμπεράσματά μου, κρατώ τον καρπό που μου χρειάζεται. Επιγραμματικά: ΓΡΑΦΩ:
Διότι παραχαράσσεται η Ελληνική ιστορία, διαστρεβλώνεται ή αποσιωπάται η αλήθεια και σχεδόν όλοι με ελάχιστες φωτεινές εξαιρέσεις ιστορικοί, πολιτικοί, διανοούμενοι, ταγοί δεν απαντούν στις προκλήσεις της εποχής, σταθμίζοντας το πολιτικό κόστος, ή από αδιαφορία.
Γιατί κανείς μέχρι σήμερα δεν έδειξε έμπρακτο ενδιαφέρον για τα δίσεκτα χρόνια της κατοχής, μια χρονική περίοδο γεμάτη συμφορές για τον Νομό Καστοριάς και τους κατοίκους που, για τις πυρπολήσεις, τις τρομερές καταστροφές και την πλήρη ερήμωση πολλών χωριών από τους κατακτητές και τους ντόπιους – δυστυχώς – συνεργάτες τους.
Για τον βιασμό γυναικών και παρθένων σε πολλά προσφυγικά χωριά από τους ενόπλους Βουλγαροκομιτατζήδες.
Για τις ηρωικές πράξεις των Καστοριανών Αγωνιστών της Εθνικής ΕΑΜικής Αντίστασης και τα αξιοθαύμαστα γεγονότα που τη σημάδεψαν.
Γράφω για το ολοκαύτωμα της Κλεισούρας ανατρέποντας τη διαστρεβλωτική επιχειρηματολογία των δοσιλόγων και των απόντων από την εποποιία της Εθνικής μας Αντίστασης.
Γράφω, πώς και ποιοί απέτρεψαν την προσάρτηση του Νομού Καστοριάς στη Βουλγαρία.
Διότι σε υψίστης ΕΘΝΙΚΗΣ σημασίας θέματα, όπως το Κυπριακό, όπως η δήθεν ύπαρξη τουρκικής μειονότητας στη Θράκη και «Σλαβομακεδονικής» στη Μακεδονία, οι εδαφικές διεκδικήσεις των Τούρκων και Αλβανών σε βάρος της Ελλάδας, το όνομα «Μακεδονία» των Σκοπιανών και πολλών άλλων, κανένας σε τοπικό επίπεδο δεν υψώνει φωνή διαμαρτυρίας, δεν εκφράζει γραπτώς τις θέσεις του. Είναι αδιαφορία;  έλλειψη αμυντικής διάθεσης των πολλών; ή Μιθριδατισμός[1];
Διότι όσοι δεν έζησαν τα γεγονότα εκείνα, γαλουχούνται με απατηλές παρουσιάσεις, από μια πλύση εγκεφάλου, από μύθους, όπως στην περίπτωση των ΑΝΤΙΣΤΑΣΙΑΚΩΝ, που οι δοσίλογοι τους χαρακτηρίζουν ΕΑΜοβούλγαρους και ΕΑΜσλάβους…
Διότι οι εκατοντάδες αναγνώστες, με αγάπησαν, με προτρέπουν να συνεχίσω και μάλιστα  να είμαι πιο ωμός, πιο μαχητικός, περισσότερο αποκαλυπτικός και πιο καταγγελτικός.
Τέλος γράφω χωρίς να αποβλέπω στο παρόν, για να με επαινέσουν οι σύγχρονοί μου, αλλά γράφω έχοντας περισσότερο στραμμένο τον νου μου στους απογόνους, κι από εκείνους προσμένω την αμοιβή για τα γραφόμενά μου, ώστε οι μετέπειτα να λένε: Επιτέλους την εποχή εκείνη στην Καστοριά ήταν ένας αρθρογράφος και ιστορικός, ένας ελεύθερος άνθρωπος, γεμάτος ειλικρίνεια, μακριά από κλίκες και διαπλοκές, από κολακείες, δουλοπρέπεια και λαϊκισμό, που είχε ευαισθησίες και υπερασπιζόταν με πάθος την Ελλάδα, τα Εθνικά μας θέματα, τη Δημοκρατία, την αλήθεια και γενικά τις αιώνιες Αξίες της Ελλάδας και της Ορθοδοξίας, το δίκαιο, και τους απλούς Καστοριανούς πολίτες, χωρίς υποχωρήσεις και συμβιβασμούς, παρά το προσωπικό και οικογενειακό κόστος για την αντισυμφεροντολογική του αυτή επιλογή, και ποτέ δεν του απέλειπε η ελευθεροφροσύνη, το θάρρος, η εντιμότητα, η αρετή.
(Το άνω άρθρο δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα «ΝΕΑ ΚΑΣΤΟΡΙΑ», την 5/2/1999).

ΤΟ ΚΑΘΗΚΟΝ ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΥ
Υποχρέωση της Δημοσιογραφίας και του Δημοσιογράφου, που πηγάζει από τη συνείδηση, την κοινωνία και τον ηθικό νόμο, είναι πρωτίστως η αντικειμενικότητα, η αμεροληψία, η προάσπιση της εθνικής, πολιτικής και οικονομικής ανεξαρτησίας και ο καταγγελτικός λόγος για πράξεις, παραλείψεις και γεγονότα της εξουσίας που βλάπτουν το δημόσιο συμφέρον.
Επί πλέον, η έντιμη δημοσιογραφία, αυτή τέλος πάντων που απέμεινε, σ’ αυτόν τον τόπο, πρέπει να απευθύνει εκκλήσεις στους κυβερνώντες και τους πολιτικούς όλων των κομμάτων να συνειδητοποιήσουν την κρισιμότητα της κατάστασης και να αρθούν υπεράνω των αδυναμιών και των συμφερόντων τους. Διότι, υπέρτατος νόμος τώρα πλέον είναι η σωτηρία της πατρίδας απ’ ό,τι απέμεινε. Η πολιτική μας όμως ηγεσία, δεν φαίνεται να εμφορείται από αυτή την αντίληψη.
Δυστυχώς δεν συνετίζεται.
ΠΑΝΟΣ ΚΡΙΚΗΣ





[1] Μιθριδατισμός είναι η βαθμιαία εξοικείωση του ανθρώπου σε δυσάρεστες καταστάσεις.